Rubriky
Pickey tipy Propagace

Pravidelnost je úspěch

Jste tvůrci, máte vyladěný obsah, ale podporovatelé nerostou? Jedním z důvodů může být vaše (ne)pravidelnost. 

Pravidelní jako hodinky

Co spojuje nejúspěšnější tvůrce na Pickey? Jejich příspěvky vycházejí pravidelně. Ať už se podíváte na Kecy & politiku, Koulí podcast, Radio Zeitung nebo Příběh, který se opravdu stal, uvidíte, že právě pravidelnost je spojuje. A pokud náhodou nestíhají vydat obsah v den, kdy slíbili, dají to svým fanouškům vědět. Pravidelnost (a hodnotný obsah a skvělá propagace) rovná se úspěch.

Jak často je „tak akorát“?

Za odpověď na tuhle otázku by někteří platili zlatem. Pravdou je, že na ni není univerzální odpověď – každému typu obsahu svědčí něco jiného. Je taky potřeba zvážit, kolik času vám zabere příprava jednoho příspěvku, aby neutrpěla jeho kvalita. Internet je plný balastu, takže určitě nechcete sekat příspěvky jako Baťa cvičky, pokud bude jejich přínos mizivý.

Z našich zkušeností vyplývá, že největší úspěch mají tvůrci, kteří publikují alespoň jednou týdně a to v jeden konkrétní den, který si předem určili. Čím to je? 

  • Týden je relativně dostatečně dlouhá doba na přípravu obsahu pro váš příspěvek.
  • Konkrétním dnem dáte fanouškům vědět, kdy mají nový příspěvek očekávat a můžou se na ten den těšit.
  • Velkou roli v tom hraje psychologie. Jestliže svým předplatitelům řeknete, že někdy během měsíce něco dostanou, je to dost neurčité a může to působit chaoticky. Vy si určitě taky přejete vědět, kdy vám doručí vaši objednávku z e-shopu, kterou jste už před týdnem zaplatili.

Plánujte

Nemáte čas, nechce se vám, jste unavení, bez nápadu. Někdy je prostě těžké udržet kontinuitu publikování. Pro tyhle případy tu máme řešení – pokud to typ vašeho obsahu umožňuje, plánujte si příspěvky dopředu. Vyhraďte si dostatečný čas na přípravu příspěvků na týden/měsíc dopředu a využijte možnosti naplánovat zveřejnění příspěvku. Pak už jen stačí, abyste si do kalendáře dali upomínku, kdy příspěvek vyjde – to abyste ho nezapomněli nasdílet na svých sociálních sítích. A pokud byste náhodou zapomněli, posíláme publikovaný příspěvek i na váš e-mail, abyste měli přehled, že všechno funguje jak má.

Komunikujte

Alfa a omega leží v komunikaci. Informujte své podporovatele, kdy mají nový příspěvek očekávat. Můžete jim na sociálních sítích nasdílet třeba krátkou ukázku a podpořit tak jejich zvědavost.

Nestíháte příspěvek připravit, i když víte, že na něj vaši fanoušci čekají? To se může samozřejmě stát. Dejte jim o tom ale vědět – dokážete tak, že jste spolehliví a vážíte si jejich podpory, ujistíte je, že se neděje nic zásadního a nebudou pak zklamaní, když bez vysvětlení jejich oblíbený obsah nedorazí.

Ať to jde od ruky! Tým Pickey


Tudy se jde zpět na Pickey.